מחלות מקצוע ומחלות כתוצאה מתנאי העבודה

מחלות מקצוע ומחלות/ ליקויים שנגרמו כתוצאה מעבודה:
על פי החוק, קיימת רשימה סגורה של "מחלות מקצוע", קרי מחלות שהמוסד לביטוח לאומי הכיר בהן כמחלות אופייניות למי שעבד בתנאי עבודה עתירי סיכון, לדוגמא:
– ירידה בשמיעה למי שעבד בסביבת עבודה רועשת מעל 85 דציבל
– הרעלות שונות כתוצאה מחשיפה למתכות רעילות/ גזים רעילים/ כימיקלים רעילים כגון ארסן/ עופרת/ בריליום/ ניקל ועוד ועוד.
– מחלות פרקים ועצמות כתוצאה מעבודה עם מכשירי עבודה בעלי עוצמה
– מחלות סרטניות שנגרמות כתוצאה מחשיפה לקרינה מייננת
– מחלות ריאה שונות (כגון סיליקוזיס, אזבסטוזיס, טלקוזיס, פיברוזיס של הריאה וסוגי סרטן ריאה) שנגרמו עקב עבודה בסביבה מלאת חלקיקים או חומרים רעילים/ מסוכנים שונים
– ועוד מחלות ופגימות נוספות שנובעות מתחומי עיסוק שונים.

לשם הכרה בנכות כתוצאה ממחלת מקצוע, על המבוטח לפנות למוסד לביטוח לאומי בהליך שונה מזה הנהוג במקרים של תאונות עבודה, ולהוכיח כי תנאי עבודתו תואמים את ההגדרה בתקנות (חשיפה לרעש מעל מעל תדר מסוים, עיסוק עם חומרים ספציפיים וכדו'). לא ניתן לקבל הכרה במחלה שנגרמה כתוצאה מעבודה כ"מחלת מקצוע", אם מחלה זו איננה מנויה בחוק, או אם תנאי העבודה אינם מתאימים לתנאים הנקובים בחוק.

50532989_s

כאשר אדם סבור שמחלה ממנה הוא סובל/ ליקוי שנגרם לו, נגרמו כתוצאה מתנאי עבודתו, ומחלתו או תנאי עבודתו אינם תואמים את רשימת מחלות המקצוע, עליו להגיש תביעה להכרה בנכות כתוצאה מתאונת עבודה, בטענה כי מחלתו/ הליקוי ממנו הוא סובל, נגרמו לאחר הרבה "מיקרו – טראומות" – פגמים קטנים, שהצטברו במהלך תקופת עבודתו ל"מאסה קריטית" שהובילה למצבו הרפואי הקיים, וגרמה לנזקיו/ מחלתו

.מדובר במשימה לא פשוטה כלל ועיקר, ולפיכך חייבים להצטייד בעורך דין שעוסק בתחום נזקי הגוף והמוסד לביטוח לאומי, אשר ידריך אתכם במהלך הדרך ויצייד אתכם בחוות הדעת הרפואיות המתאימות.

משרדנו מייצג נפגעי מחלות מקצוע מכל הסוגים, בליווי מיטב המומחים אשר עורכים חוות דעת מתאימות לנפגעים השונים. אם אתם או מי ממשפחתכם/ מכריכם, סבורים כי נגרמה לו מחלת מקצוע/ מחלה או ליקוי כתוצאה מעבודה, אתם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ (ללא תשלום) עם משרדנו, באמצעות טלפון 08-6446557.
*אין באמור כדי להוות ייעוץ משפטי, או תחליף לייעוץ משפטי אותו על כל נפגע לקבל, בהתאם לפרטי המקרה הספציפי. כל הזכויות שמורות לעו"ד יהונתן מרסיאנו.

השארת תגובה