תאונות נפילה/ תאונות מדרכה ובורות בשטחים ציבוריים

"נפלתי ברחוב ונפצעתי – האם אפשר לתבוע את הביטוח של העירייה?"
השאלה שבכותרת הינה שאלה שנשאלתי עשרות, אולי מאות פעמים, על ידי אנשים שנפגעו בתאונות נפילה, כתוצאה מבור/ שקע במדרכה, כתוצאה מאבני שפה שבורות או כתוצאה מהחלקה בגין כתם שמן או רצפת רחוב מזוהמת.
חשוב שהתשובה לשאלה זו – תלויה בנסיבות המקרה. לא כל נפילה ברחוב תקנה זכות תביעה כנגד העירייה/ המועצה המקומית, ובחלק מהמקרים – הגורם אותו יש לתבוע איננו העירייה כלל.
בהתאם לחוק, מחוייבת העירייה לתחזק ולשמר את הדרכים (מדרכות/ כבישים) שבתחומה, ובאחריותה להסיר מכשולים הנמצאים בהן, כגון בורות, בליטות, תמרורים שלא נוסרו כראוי ומפגעים נוספים.
עם זאת, הפסיקה הכירה במורכבות תפקידיה של הרשות המקומית, ובתי המשפט השונים הבחינו בין מפגעים בדרגות חומרה שונות (גובה הבור/ בליטה, כמות הזמן שהמפגע היה קיים מבלי שהוסר על ידי הרשות המקומית וכדו') ואף הטילו במקרים מסויימים אשם תורם על הנפגעים עצמם, בהתאם לנסיבות המקרה.
חשוב לדעת, שלפעמים קיימים גורמים אחרים או נוספים (חברות אחזקה, עסקים/ בעלי בתים סמוכים ועוד), אשר גרמו לאותם מפגעים/ מטרדים, אותם ניתן לתבוע בגין נזקיכם.
מישהו ממשפחתכם או מכריכם נפל ברחוב ונפגע? מעוניינים להתייעץ בנושא? אתם מוזמנים לפנות בפרטי או להתקשר למשרדנו בטלפון 08-6446557.
*אין באמור כדי להוות ייעוץ משפטי, או תחליף לייעוץ משפטי אותו על כל נפגע לקבל, בהתאם לפרטי המקרה הספציפי. כל הזכויות שמורות לעו"ד יהונתן מרסיאנו

השארת תגובה