נפגעתם בתאונת דרכים? 5 דברים שעליכם לעשות

נפגעתם בתאונת דרכים? 5 דברים שחשוב מאוד שתעשו:

1. דאגו להזמנת אמבולנס אשר יפנה אתכם לבית חולים – תאונת הדרכים עלולה לגרום לפגיעות פנימיות שלא ניתן להבחין בהם ברגעים הראשונים. גם בתאונת דרכים שאיננה נראית "דרמטית" במיוחד, עלולה להיגרם פגיעת גוף קשה, ולעיתים פגיעה גופנית שאיננה נראית חמורה במיוחד, למשל, חבלת ראש "קלה", עלולה להתפתח למצב מסכן חיים. לאחר תאונה, עדיף לא להסתכן, ולהזעיק למקום צוות רפואי שילווה אתכם לבית החולים. אל תעשו שיקולים כספיים לעניין הזמנת או אי הזמנת הניידת, מאחר ומדובר גם ככה בהוצאה שמשולמת על ידי קופת החולים בה אתם חברים, ומאחר ובריאותכם מוטלת על הכף.

2. בררו את זהות חברת הביטוח ומספר פוליסת הביטוח ברכב בו נסעתם. אם נפגעתם כהולכי רגל – בררו את פרטי הרכב והנהג הפוגע: נהג או נוסע אשר נפגעו בתאונת דרכים – מגישים תביעה כנגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב בו נסעו. כאשר קיימת פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים בה היה מעורב הולך רגל, זכאי הולך הרגל, לפיצוי בגין נזקיו, מחברת הביטוח שביטחה את הרכב הפוגע בביטוח חובה. אם אתם מצויים במצב רפואי שמאפשר זאת, רשמו את פרטי הנהג שפגע בכם ואת פרטי הביטוח שלו. אם אינכם מסוגלים לעשות זאת – בקשו מאנשים שנמצאים במקום לעשות זאת עבורכם.

נפגעתם בתאונת פגע וברח או שלא היה ביכולתכם לברר את פרטי הנהג הפוגע? בשביל מצבים אלו ואחרים, הקים המחוקק הישראלי מעין חברת ביטוח הנקראת "קרנית". דאגו להודיע לכוחות הרפואה שנפגעתם בתאונת דרכים, ואספו פרטי עדים לתאונה או בקשו שיאספו את פרטיהם עבורכם אם אינכם מסוגלים לעשות זאת.

3. טפלו בעצמכם: הרבה פעמים אנחנו מזניחים את בריאותנו בגלל טרדות היום יום, דבר אשר עלול לגרום בסופו של דבר להתדרדרות נוספת. תאונת דרכים – היא אירוע טראומטי לגוף, ולעיתים קרובות גם לנפש. אל תתעצלו, מדובר בבריאות שלכם. פנו לקבלת טיפולים רפואיים, גשו לרופאים המומחים אליהם מפנים אתכם, בצעו את טיפולי הפיזיותרפיה בקפידה, אם אתם מרגישים שנגרמו לכם חרדות או שינויים במצב הרוח – בקשו הפנייה לטיפול פסיכולוגי, ופעלו לשיפור מצב בריאותכם.

4. הוציאו אישור משטרה ושמרו תיעוד רלוונטי: פנו להוצאת אישור משטרה על אירוע התאונה שעברתם (אישור זה כולל את פרטיכם, פרטי הרכבים המעורבים ויתר המעורבים בתאונה, מיקום ותאריך התאונה וכדו'). תעדו היטב את הטיפולים הרפואיים שאתם עוברים, שמרו קבלות בגין הוצאות שאתם נאלצים להוציא כתוצאה מהתאונה (תשלום עבור הוצאות רפואיות, עבור עזרה בשכר שאתם זקוקים לה בניקיון הבית או בטיפול אישי, הוצאות נסיעה באמבולנסים ומוניות למוסדות הרפואיים וכדו'), שמרו תיעוד על הפסדי שכר שנגרמו לכם בשל היעדרות מהעבודה, וכל תיעוד נוסף אחר שרלבנטי לתקופה שלאחר אירוע התאונה.

5. פנו לעו"ד המתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים, בהקדם האפשרי: חשוב מאוד – לאחר אירוע התאונה, חברות הביטוח שולחות פעמים רבות חוקרים ומסלקי תביעות אל הנפגעים, בניסיון "לסלק" את תביעתכם בסכומים נמוכים מאוד ביחס לשיעור הפגיעה שנגרמה בתאונה (גם אם ההצעה נראית לכם "קוסמת" באותו הרגע – סביר להניח שמדובר בהצעה נמוכה ביחס לפגיעה שנגרמה לכם). עורך דין המתמחה בטיפול בנפגעי תאונות דרכים ונזקי גוף, יוכל להדריך אתכם לגבי הזכויות המגיעות לכם כתוצאה מאירוע התאונה שעברתם, לכם ולייצגכם כנגד חברות הביטוח, בפשרה או באמצעות הגשת תביעה לבית המשפט, בכדי להשיג עבורכם את הפיצוי הראוי בגין נזקיכם.

 

*אין באמור כדי להוות ייעוץ משפטי, או תחליף לייעוץ משפטי אותו על כל נפגע לקבל, בהתאם לפרטי המקרה הספציפי. כל הזכויות שמורות לעו"ד יהונתן מרסיאנו.

השארת תגובה