האם תאונה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה ייחשבו כתאונת עבודה?

התאם לחוק הביטוח הלאומי, ייחשבו תאונות שאירעו בדרך מהבית (או מהמקום בו לן העובד) למקום העבודה, או תאונות שאירעו בדרך חזרה ממקום העבודה לבית, כתאונות עבודה.

עם זאת, פעמים רבות אנחנו לא חוזרים ישירות מהעבודה הביתה, ונוסעים ל"סידורים" או לקנות משהו שחסר בבית, מתוך מטרה אחר כך לנסוע חזרה לבית.

תאונה שאירעה כאשר נסענו/ הלכנו למקום ש*איננו מקום העבודה* – בדרך למקום העבודה, או תאונה שאירעה כאשר נסענו/ הלכנו למקום ש*איננו הבית* – גם אם בסופו של דבר אנחנו מתכננים לנסוע לבית, נחשבת ל"סטייה" מהדרך, ולכן, תאונות אלו לא יוכרו כ"תאונת עבודה".

לכלל זה קיימים חריגים בחוק: תאונות שאירעו במהלך סטייה מהדרך לצורך נסיעה/ הליכה לתפילת שחרית, או במהלך סטייה מן הדרך לצורך הסעת או החזרת ילדים למוסדות הלימוד ומהם – ייחשבו כתאונת עבודה חרף סטייה זו.

 

בנוסף, בפסיקה נדונו מקרים ספציפיים נוספים, אשר חלקם הוכרו כסטייה, ובחלקם נפסק כי הסטייה איננה מהווה סטייה שגורמת לכך שהתאונה לא תוכר כתאונת עבודה.

בכל תאונה, תאונת דרכים או תאונת נפילה או החלקה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה בטיפול בנפגעי תאונות דרכים ובדיני נזיקין, אשר יוכל לייעץ לכם בדבר קיומה של עילת תביעה כנגד הגורמים השונים.

יש לכם שאלות בנוגע לתאונות עבודה? זקוקים לייעוץ משפטי? אתם מוזמנים לפנות בטלפון או באימייל, ועו"ד מרסיאנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

*אין באמור כדי להוות ייעוץ משפטי, או תחליף לייעוץ משפטי אותו על כל נפגע לקבל, בהתאם לפרטי המקרה הספציפי. כל הזכויות שמורות לעו"ד יהונתן מרסיאנו.

השארת תגובה