תאונות אישיות תלמידים

"הילד נפל במקלחת ונפצע – האם מגיע לו פיצוי?"

"הילדה נפצעה בדרך מבית הספר – האם יש על כך ביטוח?"

הורים רבים מאוד לא יודעים שהתשובה לשאלות הללו ולשאלות דומות אחרות היא – כן, ומדובר בביטוח שיכול לזכות בפיצוי בסכומים של עשרות אלפי שקלים, ובמקרים קשים – בפיצוי בסכומים של מאות אלפי שקלים.

לכל הילדים במדינת ישראל, מגיל שלוש שנים ואילך, יש ביטוח "תאונות אישיות – תלמידים", אשר מבטח כנגד נזקי תאונות שנגרמו לילדים בכל מקום, בכל יום ובכל שעה.

על פי הגדרות פוליסות ביטוח תאונות אישיות תלמידים, הפוליסה מכסה אירועים תאונתיים (להבדיל ממחלות או פעולות מכוונות), ומזכה בפיצוי בגין ימי מחלה ואשפוז של התלמיד, בגין נכות זמנית או קבועה שנגרמה לילד/ה כתוצאה מהתאונה, או חלילה וחס – במקרה מוות כתוצאה מהאירוע התאונתי.

כבכל פוליסת ביטוח, גם פוליסת תאונות אישיות תלמידים איננה כל מקרה תאונתי, ואיננה מכסה את כל הנזקים שעלולים להיגרם. פוליסת ביטוח תאונות אישיות, איננה מכסה פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים, פעולת איבה או תאונת עבודה וחריגים נוספים. כמו כן, הפוליסות אינן מכסות נכות הנמוכה מ-5% ואינן מכסות נזקים שונים לשיניים או נכויות שהינן פלסטיות בלבד.

על אף שמנגנון הפנייה לחברות הביטוח הינו מנגנון פשוט יחסית, חשוב מאוד להיות מלווים בעו"ד המתמחה בתחום הנזיקין והביטוח, אשר יוודא שאתם מקבלים את המגיע לכם בהתאם לפוליסה (לרבות לעניין קביעת שיעור הנכות הזמנית או הקבועה שנגרמו לילד/ה על ידי המומחים הרפואיים השונים), ובמקרה הצורך – יגיש ערר / תביעה לבית המשפט בנושא.

בנוסף, עו"ד בעל ניסיון בתחום הנזיקין, יוכל לאתר גורמים נוספים אשר ייתכן ומעורבים באירוע התאונתי, אותם ניתן יהיה לתבוע, וזאת במנותק ובנפרד מעילת התביעה הקיימת לפי פוליסת "תאונות אישיות – תלמידים".

יש לכם שאלות בנוגע לפוליסת "תאונות אישיות – תלמידים"? זקוקים לייעוץ משפטי? אתם מוזמנים לפנות בפרטי ואשתדל לענות לכם בהקדם האפשרי.

*אין באמור כדי להוות ייעוץ משפטי, או תחליף לייעוץ משפטי אותו על כל נפגע לקבל, בהתאם לפרטי המקרה הספציפי. כל הזכויות שמורות לעו"ד יהונתן מרסיאנו.

השארת תגובה