פיצוי לנפגעי תאונות דרכים שנפגעו מרכב ללא ביטוח חובה/ בתאונת פגע וברח

אם נפגעתם כשנהגתם או נסעתם ברכב בלי ביטוח חובה, או בתאונת פגע וברח, חשוב מאוד שתקראו את הדברים הבאים.

נפגעי תאונות דרכים זכאים לפיצוי בהתאם לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975. על פי החוק, זכאי נפגע בתאונת דרכים לפיצוי מחברת הביטוח שמבטחת את הרכב בו נהג/ נסע בביטוח חובה, ובמידה ומדובר בהולך רגל/ רוכב אופניים שנפגע – מחברת הביטוח של הרכב שפגע בו.

אולם מה הדין במקרה שלרכב אין תעודת ביטוח חובה בתוקף? החוק, ולאחר מכן גם הפסיקה, קבעו מספר כללים בסיטואציות שונות:
א. תאונה בה נהג ונוסעים נפגעו ברכב שאין לו תעודת ביטוח תקפה: אם נהג הרכב ידע, או שצריך היה לדעת שלרכב אין תעודת ביטוח, הרי שהוא לא זכאי לפיצוי בהתאם לחוק. הנוסעים שנסעו עימו זכאים לפיצוי מאת חברת "קרנית". אם הנהג לא ידע שאין ביטוח חובה (למשל כשהנהג נוהג ברכב של מישהו אחר) והוא לא היה צריך לדעת שאין ביטוח חובה – גם הנהג יהיה זכאי לפיצוי מאת קרנית. חשוב לציין שבשנים האחרונות נפסק שאם לאור נסיבות התאונה צד ג' היה אשם בתאונה, הנהג זכאי לתבוע את הנהג האשם לפי דיני הנזיקין.
ב. תאונת פגע וברח/ תאונה בה נפגע הולך רגל אולם לא נלקחו פרטיו של הנהג הפוגע: במקרה זה, לא ידועה זהותה של חברת הביטוח שמבטחת בביטוח חובה, ולכן הנפגע זכאי לפיצוי מאת חברת הביטוח "קרנית".

חשוב לציין, שבשני סוגי המקרים, יכולה "קרנית" לנסות ולהתנער מאחריותה לפיצוי הנפגעים (למשל, על ידי העלאת טענות לפיהן על הנהג היה לברר אם יש תעודת ביטוח חובה תקפה, או על ידי העלאת טענות לפיהן היתה חובה על הנפגע בתאונה כהולך רגל, לברר את זהות חברת הביטוח של הרכב הפוגע), ולכן חשוב מאוד להתייעץ כבר בתחילת הדרך עם עו"ד המתמחה בתחום תאונות הדרכים.

מישהו ממשפחתכם או מכריכם נפגע בתאונת דרכים? מעוניינים להתייעץ בנושא? אתם מוזמנים לפנות בפרטי או להתקשר למשרדנו בטלפון 08-6446557.
*אין באמור כדי להוות ייעוץ משפטי, או תחליף לייעוץ משפטי אותו על כל נפגע לקבל, בהתאם לפרטי המקרה הספציפי. כל הזכויות שמורות לעו"ד יהונתן מרסיאנו

השארת תגובה